Kontakt os

Du kan kontakte os på:

Telefon: 86 81 00 60

Send os en e-mail
Nyhedsbrev
Følg os på Instagram

Salgs- og leveringsbetingelser

 

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra THAYSEN / CHRISTENSEN. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og THAYSEN / CHRISTENSEN.

Dokumentation og vejledning
Findes der produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra THAYSEN / CHRISTENSEN. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra vor side, er denne af vejledende art.

Leveringstidspunkt og transport
Levering af varer fra THAYSEN / CHRISTENSEN anses for sket, når kunden har fået varen udleveret. Alle bestillinger sendes med Post Danmark/GLS, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem køber og THAYSEN / CHRISTENSEN.
 
Dette betyder at varene sendes indenfor 48 timer efter modtaget ordre. Levering på købers adresse i Danmark, vil derfor normalt ske indenfor 3 dage. Oplyste leveringstidspunkt er vejledende og kan således fraviges.
 
Risikoen for varene
Risikoen for varer bestilt i webshoppen overgår til køber, når fortrydelsesretten efter 14 dage fra modtagelsen er udløbet. Er varen blevet beskadiget eller forringet, efter at køberen har fået den i hænde, bevarer denne sin fortrydelsesret, hvis beskadigelsen eller forringelsen ikke skyldes uagtsomhed eller manglende omsorg fra køberens side.
 
Husk at gemme original emballagen, da varen ved evt. reklamation eller skader skal returneres i original emballage.

Reklamation
Eventuelle fejl eller mangler ved produkter/varer leveret fra webshoppen skal påberåbes inden 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen. Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Dersom du opdager en fejl, skal du rette henvendelse til THAYSEN / CHRISTENSEN. Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest 2 år efter du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, THAYSEN / CHRISTENSEN har stillet dig i udsigt. Du kan som forbruger vælge om varen skal repareres eller byttes. Undtagelsen til denne hovedregel er, hvis ombytning er umulig eller vil medføre uforholdsmæssige store omkostninger for THAYSEN / CHRISTENSEN.
 
Fortrydelsesret
THAYSEN / CHRISTENSEN yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager varen. Fortryder du købet, skal THAYSEN / CHRISTENSEN underrettes herom senest 14 dage efter den dag, du fik varen i hænde. Du har pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den er modtaget, dette er også gældende for den emballage og infoskilte der er på varen. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Du kan fortryde et køb ved enten at nægte at modtage varen, ved at overdrage varen til postvæsenet, eller ved at returnere varen på den angivne adresse. Hent returformular HER
 

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

- Til THAYSEN / CHRISTENSEN - Tværgade 15A st, 8600 SILKEBORG - TELEFON: 86 81 00 60 - E-MAIL: INFO@THAYSENCHRISTENSEN.

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

- Bestilt den (*)/modtaget den (*)

- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

- Dato

 (*) Det ikke relevante udstreges

Oplysningspligt
Aftaler (købsordrer) kan indgås på dansk eller engelsk og opbevares af virksomheden i 5 år, i henhold til bogføringsloven. Det er ikke muligt at tilgå kontrakten efterfølgende via vores website. Hvis du ønsker, at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten pr. e-mail, så send en e-mail til: info@thaysenchristensen.dk
 
Pris og betaling
I webshoppen har du mulighed for at betale med Dankort. Alle priser hos THAYSEN / CHRISTENSEN - som ses på webadressen www.thaysenchristensen.dk er inkl. moms, men ekskl. porto/fragt.
 
Gældende til Grønland og Færøerne: Betaling finder sted ud fra Post Danmark"Carry On"(Fly) gældende rater.
 

Klageadgang 

Oplysning om klagemuligheder. Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste købt hos os, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klagen indgives her - http://ec.europa.eu/odr